Obchodní podmínky
pro internetový obchod midaka-moto.cz
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky") podnikatelky Kateřiny Hejdukové, IČO: 22626689, se sídlem Václava Talicha 1490, 424 01. Most, zapsané v živnostenském rejstříku vedeném Magistrát města Mostu (dále jen „prodávající") upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník") vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva") uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou či právnickou osobou (dále jen „kupující") prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího.
1.2. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese midaka-moto.cz (dále jen „webová stránka"), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu"). Internetový obchod je provozován na platformě Shoptet.
1.3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek. Uzavřením kupní smlouvy kupující výslovně potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami, že jim porozuměl a že s nimi bezvýhradně souhlasí.
1.4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce.
1.5. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek. O změně obchodních podmínek prodávající informuje na webových stránkách e-shopu. Nové znění obchodních podmínek je účinné dnem jejich zveřejnění na webovém rozhraní obchodu, není-li výslovně uvedeno jinak.
1.6. Veškerá sdělení týkající se obchodních podmínek, kupní smlouvy, reklamací či jiných záležitostí lze vůči druhé straně učinit písemně, a to buď v elektronické podobě na e-mailovou adresu prodávajícího uvedenou v sekci "Kontakty" na webovém rozhraní obchodu, či na e-mailovou adresu uvedenou kupujícím v objednávce, v uživatelském účtu nebo v korespondenci související s kupní smlouvou.
2. UŽIVATELSKÝ ÚČET
2.1. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet"). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
2.2. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné a aktuální. Prodávající nenese odpovědnost za škody způsobené nesprávností či neaktuálností údajů poskytnutých kupujícím.
2.3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu a bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za porušení této povinnosti ze strany kupujícího. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
2.4. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob včetně poskytovatele platformy Shoptet.
2.5. Prodávající může zrušit uživatelský účet kupujícího, a to zejména v případě, kdy kupující:
- svůj uživatelský účet déle než 24 měsíců nevyužívá,
- poruší své povinnosti z kupní smlouvy nebo těchto obchodních podmínek,
- využije uživatelský účet způsobem, který by mohl poškodit prodávajícího nebo jeho dobré jméno,
- poskytne nepravdivé nebo zavádějící údaje,
- zneužije nebo se pokusí zneužít technické nedostatky systému e-shopu,
- opakovaně objednává zboží a následně jej bez vážného důvodu nepřebírá nebo nezaplatí.
2.6. Registrací uživatelského účtu kupující potvrzuje, že dosáhl věku 18 let nebo že registraci provádí se souhlasem svého zákonného zástupce.
3. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
3.1. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije. Prezentace zboží je pouhé upozornění na nabídku zboží, které má prodávající v sortimentu, nikoliv návrhem na uzavření smlouvy.
3.2. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží a nákladů za navrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být navráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
3.3. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky, není-li výslovně uvedeno jinak.
3.4. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
- objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží" kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
- způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
- informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka").
3.5. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Dokončit objednávku" nebo obdobné tlačítko. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího").
3.6. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
3.7. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího. Přijetí objednávky obsahuje shrnutí objednaného zboží, jeho ceny a předpokládaný termín dodání.
3.8. V případě technické poruchy systému nebo jiné nepředvídatelné události si prodávající vyhrazuje právo neakceptovat objednávku kupujícího. O tomto kroku bude kupující informován. Pokud již kupující uhradil kupní cenu nebo její část, bude mu tato částka vrácena zpět, a to stejným způsobem, jakým ji prodávající přijal.
3.9. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
3.10. Kupující odesláním objednávky potvrzuje, že si je vědom, že objednávka zboží je spojena s povinností zaplatit cenu zboží.
4. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
4.1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
- v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce;
- bezhotovostně převodem na účet prodávajícího;
- bezhotovostně platební kartou online;
- bezhotovostně prostřednictvím platebních bran dostupných v e-shopu;
- na splátky prostřednictvím služeb třetích stran (pokud je tato možnost v e-shopu nabízena).
4.2. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
4.3. Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu, není-li v konkrétním případě mezi smluvními stranami dohodnuto jinak. Tímto není dotčeno ustanovení čl. 4.6 obchodních podmínek ohledně povinnosti uhradit kupní cenu zboží předem.
4.4. V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 5 dnů od uzavření kupní smlouvy. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
4.5. V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
4.6. Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 3.6), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
4.7. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat, ledaže prodávající výslovně stanoví jinak.
4.8. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího, případně v tištěné podobě společně s dodávaným zbožím.
4.9. Prodávající má právo kdykoliv měnit ceny zboží, akční nabídky, slevové kupóny i výši dopravného. Ceny zboží a dopravného jsou platné k okamžiku odeslání objednávky. Slevy z ceny zboží nelze stanovit pro jednotlivého kupujícího nebo jednotlivé případy.
5. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
5.1. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit a od kupní smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal.
5.2. Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 5.1 obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využit vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat mimo jiné na adresu elektronické pošty prodávajícího: info@midaka-moto.cz.
5.3. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být kupujícím prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dnů od doručení odstoupení od kupní smlouvy prodávajícímu. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
5.4. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
5.5. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
5.6. V případech, kdy má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží kupujícím. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
5.7. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
5.8. Kupující bere na vědomí, že pokud bude vrácené zboží poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno, vzniká prodávajícímu nárok na náhradu škody vůči kupujícímu. Nárok na náhradu vzniklé škody je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny. Za poškození zboží nelze považovat změnu, která vznikla v důsledku prohlídky zboží, jako je tomu v kamenném obchodě.
5.8a. V případě, že je vrácené zboží poškozené, znečištěné nebo nese známky opotřebení přesahující běžnou manipulaci (například při zkoušení), je prodávající oprávněn jednostranně odečíst z vracené částky přiměřenou částku odpovídající snížení hodnoty zboží.
5.9. Kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy, ani požadovat dodání nového zboží, nemůže-li zboží vrátit v tom stavu, v jakém jej obdržel. To neplatí:
- došlo-li ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady zboží,
- použil-li kupující zboží ještě před objevením vady,
- nezpůsobil-li kupující nemožnost vrácení zboží v nezměněném stavu svým jednáním nebo opomenutím, nebo
- prodal-li kupující zboží ještě před objevením vady, spotřeboval-li ho, anebo pozměnil-li zboží při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí kupující prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá mu náhradu do výše, v níž měl z použití zboží prospěch.
5.10. Právo na odstoupení od smlouvy nemá podnikatel, který nakupuje zboží pro svou podnikatelskou činnost v souvislosti s předmětem svého podnikání.
6. PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ
6.1. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
6.2. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
6.3. V případě, že kupující nepřevezme objednané zboží bez řádného odstoupení od smlouvy dle čl. 5 těchto obchodních podmínek, je prodávající oprávněn požadovat po kupujícím náhradu nákladů spojených s odesláním a navrácením zboží. Prodávající si dále vyhrazuje právo omezit nebo odmítnout další objednávky takového kupujícího.
6.4. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Podpisem dodacího listu kupující stvrzuje, že zásilka zboží splňovala všechny podmínky a náležitosti a na případnou pozdější reklamaci ohledně porušení obalu zásilky nemusí být brán zřetel.
6.5. Dodací lhůta pro expedici zboží je uvedena u každého zboží v e-shopu a může se lišit podle dostupnosti zboží a provozních možností prodávajícího. Pokud expedice nebude v uvedené lhůtě možná, prodávající bude kupujícího o této skutečnosti neprodleně informovat včetně sdělení náhradního termínu dodání. Kupující má právo v takovém případě od kupní smlouvy odstoupit.
6.6. Prodávající dodá zboží kupujícímu kompletní, nejpozději ve lhůtě uvedené v potvrzení objednávky, není-li u konkrétního zboží uvedeno jinak. V případě, že objednané zboží nelze dodat ve standardní dodací době, bude prodávající o této skutečnosti kupujícího neprodleně informovat spolu s informací o předpokládaném termínu dodání nebo nabídne náhradní zboží.
6.7. Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.
6.8. Prodávající splní svou povinnost odevzdat zboží kupujícímu:
- předáním zboží přepravci k přepravě ke kupujícímu,
- umožněním kupujícímu nakládat se zbožím v místě plnění, případně
- předáním zboží v provozovně, je-li tato forma převzetí mezi prodávajícím a kupujícím dohodnuta.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ A ZÁRUKA ZA JAKOST
7.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
7.2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
7.3. Ustanovení uvedená v čl. 7.2 obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
7.4. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
7.5. Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese jeho sídla nebo v místě podnikání. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží.
7.6. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího.
7.7. V případě, že je vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo na:
- odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
- opravu věci,
- přiměřenou slevu z kupní ceny,
- odstoupení od smlouvy.
7.8. Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.
7.9. Neoznámí-li kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, nebude mu právo z vadného plnění přiznáno. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li vada oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji kupující mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let po odevzdání věci.
8. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
8.1. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
8.2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
8.3. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy [doplňte e-mail]. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.
8.4. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
8.5. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
8.6. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
8.7. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
8.8. Kupující bere na vědomí, že programové vybavení a další součásti tvořící webové rozhraní obchodu (včetně fotografií nabízeného zboží) jsou chráněny autorským právem. Kupující se zavazuje, že nebude vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící webové rozhraní obchodu.
8.9. Kupující není oprávněn při využívání webového rozhraní obchodu používat mechanismy, programové vybavení, skripty nebo jiné postupy, které by mohly mít negativní vliv na provoz webového rozhraní obchodu. Webové rozhraní obchodu je možné užívat jen v rozsahu, který není na úkor práv ostatních zákazníků prodávajícího a který je v souladu s jeho určením.
9. DORUČOVÁNÍ
9.1. Kupujícímu může být doručováno na adresu elektronické pošty uvedenou v jeho uživatelském účtu či uvedenou kupujícím v objednávce.
9.2. Veškerá oznámení, žádosti nebo jakákoli jiná komunikace podle těchto obchodních podmínek bude považována za řádně doručenou v okamžiku jejího doručení prostřednictvím elektronické pošty na adresu uvedenou v objednávce a/nebo v sekci "Můj účet" uživatelského rozhraní nebo písemně na adresu druhé smluvní strany uvedenou v objednávce nebo v uživatelském účtu.
10. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
10.1. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Volbou práva podle předchozí věty není spotřebitel zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).
10.2. V případě vzniku sporu mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem, je kupující oprávněn podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Pro internetové obchody je tímto subjektem Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).
10.3. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
10.4. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.
10.5. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
10.6. Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.
10.7. Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování: Václava Talicha 1490, 434 01 MOST, adresa elektronické pošty: info@midaka-moto.cz.
10.8. Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 17. dubna 2025.
PŘÍLOHA Č. 1 - VZOROVÝ FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
(vyplňte tento formulář a pošlete jej zpět pouze v případě, že chcete odstoupit od smlouvy)
Oznámení o odstoupení od smlouvy
- Adresát: Kateřina Hejduková, Václava Talicha 1490, 434 01 MOST, e-mail: info@midaka-moto.cz
- Oznamuji/oznamujeme(), že tímto odstupuji/odstupujeme() od smlouvy o nákupu tohoto zboží:
- Datum objednání()/datum obdržení():
- Jméno a příjmení spotřebitele/spotřebitelů:
- Adresa spotřebitele/spotřebitelů:
- Podpis spotřebitele/spotřebitelů (pouze pokud je tento formulář zasílán v listinné podobě):
- Datum:
(*) Nehodící se škrtněte nebo údaje doplňte.
ZÁSADY ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Správce osobních údajů:
- Kateřina Hejduková
- IČO: 22626689
- se sídlem Václava Talicha 1490, 434 01 MOST
- e-mail: info@midaka-moto.cz
(dále jen „správce")
Ochrana osobních údajů je pro nás prioritou. V těchto zásadách zpracování osobních údajů („zásady") vysvětlujeme, jak nakládáme s osobními údaji, které zpracováváme v souvislosti s provozem e-shopu midaka-moto.cz.
1. JAKÉ OSOBNÍ ÚDAJE ZPRACOVÁVÁME
Zpracováváme následující kategorie osobních údajů:
1.1. Údaje zákazníků e-shopu
- Identifikační údaje: jméno a příjmení, uživatelské jméno, IČO, DIČ
- Kontaktní údaje: e-mailová adresa, telefonní číslo, fakturační adresa, dodací adresa
- Údaje související s nákupem: historie objednávek, zakoupené zboží, platební údaje
- Údaje o využívání e-shopu: IP adresa, cookies, údaje o prohlížení e-shopu
1.2. Údaje marketingových kontaktů
- Kontaktní údaje: e-mailová adresa, jméno a příjmení
- Údaje o souhlasech: záznam o udělení či odvolání souhlasu, čas, IP adresa
2. ZA JAKÝM ÚČELEM A NA JAKÉM PRÁVNÍM ZÁKLADĚ ÚDAJE ZPRACOVÁVÁME
2.1. Plnění smlouvy – zpracování nezbytné pro splnění smlouvy nebo provedení opatření před uzavřením smlouvy
- Vyřízení objednávky a dodání zboží
- Komunikace ohledně objednávky
- Vyřízení reklamací
- Správa uživatelského účtu
2.2. Plnění právních povinností – zpracování nezbytné pro splnění právní povinnosti, která se na správce vztahuje
- Vedení účetnictví a daňové evidence
- Plnění povinností v oblasti ochrany spotřebitele
- Poskytování součinnosti orgánům veřejné moci
2.3. Oprávněné zájmy – zpracování nezbytné pro účely oprávněných zájmů správce či třetí strany
- Ochrana majetku a práv správce
- Zabezpečení e-shopu a sítě
- Analýza návštěvnosti e-shopu a zlepšování služeb
- Zasílání obchodních sdělení stávajícím zákazníkům o podobném zboží
2.4. Souhlas – zpracování na základě souhlasu subjektu údajů
- Zasílání marketingových sdělení osobám, které nejsou zákazníky
- Použití některých cookies pro marketingové účely
3. ODKUD ÚDAJE ZÍSKÁVÁME
Zpracováváme osobní údaje, které nám poskytnete:
- při vytvoření objednávky
- při registraci uživatelského účtu
- při komunikaci s námi
- při přihlášení k odběru novinek
- při používání našich webových stránek
4. JAK DLOUHO ÚDAJE UCHOVÁVÁME
Osobní údaje uchováváme po dobu nezbytně nutnou pro naplnění účelu jejich zpracování:
- Údaje zpracovávané pro plnění smlouvy: po dobu trvání smluvního vztahu a následně po dobu nezbytnou pro ochranu našich práv (zpravidla po dobu zákonných promlčecích lhůt, maximálně 5 let)
- Údaje zpracovávané na základě právní povinnosti: po dobu stanovenou příslušnými právními předpisy (účetní doklady zpravidla 5-10 let)
- Údaje zpracovávané na základě oprávněného zájmu: po dobu trvání oprávněného zájmu (zpravidla 3 roky nebo do vznesení námitky)
- Údaje zpracovávané na základě souhlasu: po dobu platnosti souhlasu (zpravidla 5 let nebo do odvolání souhlasu)
5. KOMU ÚDAJE PŘEDÁVÁME
Osobní údaje mohou být předány následujícím příjemcům:
- Poskytovatelé přepravních služeb
- Poskytovatelé platebních služeb
- Poskytovatel e-shopového řešení (Shoptet a.s.)
- Poskytovatelé IT služeb a hostingu
- Poskytovatelé marketingových služeb
- Orgány veřejné moci v případech stanovených zákonem
Všichni naši zpracovatelé jsou vázáni povinností mlčenlivosti a nesmějí využít poskytnuté údaje k žádným jiným účelům, než ke kterým jsme jim je zpřístupnili.
6. PŘEDÁVÁNÍ ÚDAJŮ DO TŘETÍCH ZEMÍ
Osobní údaje nejsou předávány do třetích zemí mimo Evropskou unii. Pokud by k takovému předání došlo, zajistíme odpovídající záruky ochrany osobních údajů v souladu s požadavky obecného nařízení o ochraně osobních údajů.
7. AUTOMATIZOVANÉ ROZHODOVÁNÍ
Při zpracování osobních údajů nedochází k automatizovanému rozhodování ani profilování, které by mělo pro subjekt údajů právní účinky nebo by se ho obdobným způsobem významně dotýkalo.
8. COOKIES A DALŠÍ TECHNOLOGIE
Náš e-shop používá cookies a případně další technologie pro zajištění funkčnosti webu, analýzu návštěvnosti a v některých případech pro marketingové účely. Více informací o používání cookies najdete v samostatných Zásadách používání cookies na našich webových stránkách.
9. VAŠE PRÁVA
V souvislosti se zpracováním vašich osobních údajů máte následující práva:
9.1. Právo na přístup k osobním údajům
Máte právo získat od nás potvrzení, zda osobní údaje, které se vás týkají, jsou či nejsou zpracovávány, a pokud ano, máte právo získat přístup k těmto údajům a k dalším informacím o zpracování.
9.2. Právo na opravu
Máte právo na to, abychom bez zbytečného odkladu opravili nepřesné osobní údaje, které se vás týkají. S přihlédnutím k účelům zpracování máte také právo na doplnění neúplných osobních údajů.
9.3. Právo na výmaz
Máte právo na to, abychom bez zbytečného odkladu vymazali osobní údaje, které se vás týkají, pokud je dán některý z důvodů stanovených nařízením GDPR (např. údaje již nejsou potřebné pro účely, pro které byly shromážděny, odvoláte souhlas, vznesete námitku proti zpracování a neexistují žádné převažující oprávněné důvody pro zpracování).
9.4. Právo na omezení zpracování
Máte právo na to, abychom omezili zpracování v případech stanovených nařízením GDPR (např. pokud popíráte přesnost osobních údajů, zpracování je protiprávní a vy odmítáte výmaz, nebo pokud vznesete námitku proti zpracování).
9.5. Právo na přenositelnost údajů
Máte právo získat osobní údaje, které se vás týkají a které jste nám poskytli, ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu, a právo předat tyto údaje jinému správci, a to v případech stanovených nařízením GDPR.
9.6. Právo vznést námitku
Máte právo kdykoli vznést námitku proti zpracování osobních údajů, které se vás týkají, pro účely oprávněných zájmů správce či třetí strany, včetně profilování. Správce osobní údaje dále nezpracovává, pokud neprokáže závažné oprávněné důvody pro zpracování, které převažují nad zájmy nebo právy a svobodami subjektu údajů, nebo pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků.
9.7. Právo odvolat souhlas
Pokud je zpracování založeno na vašem souhlasu, máte právo kdykoli tento souhlas odvolat. Odvoláním souhlasu není dotčena zákonnost zpracování založeného na souhlasu před jeho odvoláním.
9.8. Právo podat stížnost u dozorového úřadu
Máte právo podat stížnost u dozorového úřadu, kterým je Úřad pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz), pokud se domníváte, že zpracováním vašich osobních údajů bylo porušeno nařízení GDPR.
10. JAK LZE UPLATNIT JEDNOTLIVÁ PRÁVA
Pro uplatnění svých práv nás můžete kontaktovat na e-mailové adrese: info@midaka-moto.cz nebo na korespondenční adrese: Václava Talicha 1490, 434 01 MOST. Veškerá sdělení a vyjádření k vámi uplatněným právům poskytujeme bezplatně. Pokud by však byla žádost zjevně nedůvodná nebo nepřiměřená, zejména proto, že by se opakovala, jsme oprávněni si účtovat přiměřený poplatek zohledňující administrativní náklady spojené s poskytnutím požadovaných informací.
Na vaši žádost odpovíme do jednoho měsíce od jejího obdržení. Tuto lhůtu je možné v případě potřeby a s ohledem na složitost a počet žádostí prodloužit o další dva měsíce. O případném prodloužení, včetně důvodů, vás budeme informovat.
11. ZMĚNY TĚCHTO ZÁSAD
Tyto zásady můžeme příležitostně změnit nebo upravit. Jakékoli změny těchto zásad se stanou účinnými po jejich zveřejnění na našich webových stránkách. O podstatných změnách vás budeme informovat e-mailem nebo oznámením na našich webových stránkách.
Tyto zásady zpracování osobních údajů nabývají účinnosti dne 17. DUBNA 2025.